2012. április 26., csütörtök

2. évad 9. fejezet


 Kótyagosan, pislogások közepette ébredtem, és időbe telt rájönnöm, hogy Ed szobájában vagyok. Mellettem egy széken Ronan ült, kíváncsi tekintettel fürkészve az arcomat. Lehámoztam magamról a takarót, és az oldalamat kezdtem vizsgálgatni. Sérülésnek, vágásnak nyomát sem láttam. Missy. Elmosolyodtam, de ekkor eszembe jutott, hogy Ronan is a szobában van. Elkomolyodtam, mire ő is letörölte a vigyort a képéről. 
- Jól vagy? - kérdezte. Figyelmen kívül hagytam az udvariaskodását, és a lényegre tértem.
- Mit kerestél itt tegnap? 
- McCeigthly úgy gondolta, jól jöhet a segítségem - vonta meg a vállát.
- Mi történt, miután bementetek? - És miután elájultam... Ahogy már huszadjára ebben a hónapban!!!
- McCeigthly bűvészkedett egy kicsit. Kiszivattyúzta az egész medencét. - idézte fel az emlékeit, közben mindvégig a szemembe nézett. Bosszantott, hogy a történtek után ennyire közvetlen és laza, miközben engem teljesen átvert.
- Ki volt az? - kérdeztem, mire felvonta a szemöldökét. - Ki okozta a tüzet? Tudom, hogy nem véletlen volt... - más jellegű kérdésem is lett volna hozzá, például hogy mi történt hétvégén, ami miatt keresztül nézett rajtam a suliban, de jelenleg a problémára kellett koncentrálnunk.
- Az a gyanúm, hogy ez a várva várt bosszú Sutton miatt - mondta, amire legbelül mindvégig számítottam. 
- Bizonyítékok? - kérdeztem tömören, mire meglepetésemre előhúzott a farzsebéből egy négybe hajtott cetlit. Kibontotta, és felém tartotta. Ez még csak a kezdet. - állt rajta fenyegető, nagy, nyomtatott betűkkel. A hideg is kirázott, ahogy olvastam. 
- Van tipped, ki lehetett az? - kérdeztem. 
- Van egy sanda gyanúm, de nem vagyok benne biztos - mondta. Kicsit rekedtes volt a hangja, mint akinek nehezére esik a beszéd. Sejtettem, hogy úgy sem ismerem az illetőt, mert rajta és Sutton-ön kívül egyetlen démonról sem tudtam. - Sutton nem könnyíti ezt meg nekünk - tette hozzá, de úgy tűnt, a gondolatai egész máshol járnak. Csak bámultam magam elé, és azon tűnődtem, van-e jogom egyáltalán számon kérni. Megcsókolt, kétszer is. Megmentette az életem, számtalanszor. Ezen kívül semmi közünk egymáshoz. 
- Sajnálom... - suttogta. Ezek szerint egy rugóra jár az agyunk.
- Elárulhatnád, pontosan mi folyik itt - szúrtam oda neki. A hangom érzelmektől mentes volt, és figyelmen kívül hagytam a bocsánatkérését. Fogadok, hogy erre is - mint minden másra -, talál logikus magyarázatot.
- Meg tudom magyarázni. 
- Abban biztos vagyok - mondtam szarkasztikusan.
- Pár napja... pontosan a hétvége óta kaptam pár ilyen üzenetet - bökött a fenyegető levélre, amelyet az előbb megmutatott. - Sejtettem, hogy amiatt van, amit Suttonnal tettem. Nem akartam, hogy téged is belekeverjenek, ezért próbáltalak távol tartani magamtól. - Itt mélyen a szemembe nézett, tekintetéből mély fájdalom tükröződött. - De úgy tűnik, már tud rólatok. 
- Ki? - értetlenkedtem. Ha veszélyben vagyok, jogom van tudni, kivel állok szemben.
- Sutton egy kedves, régi ismerőse - mondta, száját keserű félmosolyra húzva. Akkor is fájt amit tett, de legalább már megértettem. Tulajdonképpen megint megpróbált megvédeni engem. 
- Kasey... - Hiányzott, ahogy kiejti a nevemet, és azon kaptam magam, hogy a szemébe nézek. Az ismerős fekete fény szerényen cikázott a tekintetében. Evett (kéne erre egy jó szót találnom...), amióta találkoztunk, de mintha megint éhes lenne.
- Ami hétvégén történt, az igaz volt. És nem akarom elveszíteni - mondta, kitartóan a szemembe bámulva. 
- Én se... - böktem ki. A medálomat fürkészte, én pedig lecsatoltam, és a komódra dobtam. Megfogta a kezemet, és közelebb húzódott. A szeméről a szájára terelődött a pillantásom, és az a bizonyos izzás is létrejött közöttünk. Épp megtettem volna a következő lépést, amikor hirtelen kivágódott az ajtó, és Ed szőke feje jelent meg a láthatáron. 
- Ó... bocs - hadarta.
- Semmi baj, épp készültünk lemenni. - Nem is értem, miért mondtam ezt, mikor legszívesebben egésznap itt maradtam volna. Miután hozzávágtam valamit Edhez.
- Jól vagy? - kérdezte, mire bólintottam. Egy ideig zavartan váltogatta közöttünk a tekintetét, majd megköszörülte a torkát.
- Na én elpályázok. Kase, a nagynénédnek nem mondtunk semmit, és talán jobb is, ha ez így marad - mondta.
- Hogy tőlem nem tudja meg, az biztos - mondtam magától érthetődően, mire Ed bólintott, és becsukta az ajtót. Ronan nem sokkal később elment, a dolgaira hivatkozva, én pedig visszaakasztottam a medált a nyakamba, és kikászálódtam az ágyból. Missy-t és Ed-et a kanapén turbékolva találtam. Nem akartam megzavarni őket, de amint észrevették, hogy jövök, szétrebbentek, és minden figyelmüket rám irányították. Bár Ed továbbra is Missy hajával babrált. 
- Jól vagy? - kérdezte Missy.
- Ezt én is kérdezhetném - mondtam, mire elkomorodott. Az egész élete abban a házban volt. - Melissával beszéltél azóta?
- Igen, pár órája hívtam föl. Az egyik barátjánál aludt, de azt mondta, ma délután hazajön. Csak azt nem tudom, hová... - motyogta feszülten.
- Milyen állapotban van a ház? - kérdeztem, mire Ed vette át a szót.
- Missy szobája porig égett, semmit sem tudtam megmenteni, az emelet szintúgy... a lépcsők leszakadtak, de a konyháig nem ért el a tűz. Hálistennek a nappali is épen maradt. Gáz lett volna, ha az összes elektromos berendezést berobbantja a tűz. - A hideg is kirázott a gondolatra, hogy a srácok odabenn voltak, mialatt mindez megtörténhetett volna.
- Annyira örülök, hogy jól vagytok - motyogtam falfehérré váltan, majd átöleltem őket. Nem vagyok egy érzelmes, ölelkezős típus, de most jól esett, hogy vannak barátaim, akikre számíthatok. Ha Ed nem veszi fel a telefont, vagy mi ketten elalszunk... Elég furcsa arcot vághattam, mert Ed nyugtatgatni kezdett. Már az első találkozásunkkor is ilyen hatással volt rám, a jelenlététől szilárdabbnak éreztem magam alatt a talajt, és elhittem, hogy ebben a csodálatos világban minden rendben lesz. Ebben egyre nehezebb volt hinnem, de azért bízni akartam benne. Láttam rajtuk, hogy nagyon kettesben maradnának, ezért leléceltem. A Maseratim Edék háza előtt parkolt. Biztosan Ronan hozta ide. Miért gondolom ezt? 
 Otthon Annie-t a dolgozószobájában ülve találtam, éppen papírokat rendezgetett, és jegyzetelt.
- Szia, megjöttem! - vigyorogtam rá, mintha mi sem történt volna. 
- Szia Kasey! Köszi még egyszer, hogy lejöttél a vacsorára. Sokat jelentett nekem - mosolygott őszintén.
- Nem is olyan vészes ez a Smith - vontam meg a vállam. Végül is, nekem az számít, hogy boldog legyen. Fogalmam sincs, mit szeret ebben az emberben, de ha jól érzi magát vele, akkor áldásom rá.
- Örülök, hogy változott a véleményed. Legkésőbb egy hét múlva elkészül a nyaraló, és akkor jó lenne találkozni. Még én sem láttam a fiát, legalább megismerkednénk - mosolygott, mire tetetett lelkesedéssel bólogattam. Nem fűlött hozzá a fogam, de ennyivel tartozom Annie-nek. Felcaplattam a szobámba, és elterültem a franciaágyon. Eszembe jutott, milyen rég voltam kinn a tetőn, ezért felkaptam az mp4-emet, és kimásztam az ablakon. Körülbelül két óra körül járhatott az idő, így visszamásztam átöltözni, mert a nap szinte leégette rólam a ruhát, amely még a viharos délután után maradt rajtam. Egy szürke sortban és egy színes topban másztam vissza napozni, mezítláb. Beraktam az It Girl című számot Jason Derulo-tól, és a derűs, tiszta kék eget kezdtem bámulni. Annyira távolinak tűnt a tegnap esti tűz. Ha igaz, amit Ronan mondott, mindannyian veszélyben vagyunk. Sutton kedves ismerőse tud rólam, és a tegnapiakból ítélve, megpróbál majd megölni. Annie képe jelent meg az arcom előtt. Nem akarom, hogy ő is belekeveredjen. Azon gondolkoztam, Missy hol fog lakni ezek után. Talán a nővérével kivesznek majd valami lakást, amíg nem találnak új helyet? Ekkor felragyogott a képzeletbeli villanykörte a fejemben. Előkaptam az időközben zsebembe csúsztatott telefont, és felhívtam a barátnőmet.
- Szia, támadt egy zseniális ötletem! - kiáltottam bele teljesen felspannolva. Átvette a hangulatomat.
- Igen? Mesélj - sejtettem, hogy most épp a körmeit rágva ül a kanapén, és fúrja az oldalát a kíváncsiság.
- Szóval, arra gondoltam, hogy amíg nem találtok új lakást, lenne egy jó kis szálláshelyed - húztam el a számat sejtelmesen.
- És, hol lenne az? - kérdezte felderülve.
- Az én szobámban - vágtam rá, talán a kelleténél kicsit hangosabban. Miután kiörömködtük magunkat, mert természetesen rábólintott az ötletre, lerohantam megkérdezni Annie-től. Megengedte, hogy Missy itt lakjon, ugyanis jelen pillanatban madarat lehetett volna fogatni vele. Boldognak látszott, most először, mióta itt vagyok. Kicsit féltékeny voltam, hogy a drága Matthew miatt ilyen vidám, ennyire én sosem tudtam felvidítani, de ezt kivertem a fejemből. 
 A hétvége gyorsan telt, mert Missy-vel nagyon jól szórakoztunk. Több mint húsz filmet áthozott, amelyekről még életemben nem hallottam, de megnéztük őket. Ő végig kommentálta az összeset, én csak csöndben mosolyogtam azon, hogy beleéli magát a legbugyutább történetbe is. Többször felhozta a Ronan-témát is, de én többnyire csak vállvonogatásokkal feleltem. Épp arról beszélt, milyen boldog, hogy Ed végre elismeri a képességeit, mikor megcsörrent a mobilom. Christopher keresett, így bocsánatkérően pillantottam Missy-re, majd fogadtam a hívást.
- Szia! Többször is kerestelek, de nem vetted föl - mondta, megkönnyebbülve, hogy most sikerült elérnie.
- Szia, Chris! Úristen, ne haragudj, teljesen kiment a fejemből, hogy lenémítottam a mobilomat - csaptam a homlokomra. Missy csak bámult rám tágra nyílt szemekkel.
- Ez jellemző rád, Kase - nevetett. Elképzeltem, ahogy a focipályán fekszik, szőke hajába belekap a szél, és a fejét csóválja. Megdobbant a szívem (de nem úgy), annyira hiányzott.
- Zajlik az élet Portland-ben? - érdeklődtem.
- Aha, képzeld az edző visszavett a csapatba. Megmondtam, nem? - kérdezte önelégülten.
- Azért ne bízd el magad. De nagyon örülök neked - tettem hozzá. 
- És, mi újság Santa Cruz-ban? - kérdezte. Majdnem elmeséltem neki a tegnap történteket, de rájöttem, hogy külső szemmel gyanúsnak tűnhet ez a sok baleset, ami körülöttem zajlott, így bármennyire bökte is a csőröm, hogy titkolózom előtte, de nem beszéltem a dologról.
- Semmi különös. Képzeld, Missy, akiről már meséltem, hozzám költözött, mert most épp új lakást keresnek - mondtam, majd kihangosítottam Christ.
- Ki vagy hangosítva, most már hall téged - figyelmeztettem.
- Hello! - szólt bele vidáman Missy.
- Á, szia. Szóval a te hibád, hogy Kase elhanyagol - mondta, de éreztem a hangján, hogy nem komolyan gondolja. 
- Hát, lebuktam - mosolygott a barátnőm.
- Na nekem mennem kell, beígértem Louis-nak, hogy leisszuk magunkat. Kidobta a barátnője - magyarázta Christopher.
- Evelyn? De hát, olyan ártatlannak tűnt - mondtam meglepetten. Louis egy éve van kapcsolatban Evelynnel, aki egy jól tanuló, alacsony, szöszi lány, teljes ellentéte Louis-nak. Mégis úgy tűnt, remekül kijönnek.
- Igen, mostanában Lou elhanyagolta, és úgy tűnik, megelégelte a csaj - mondta.
- Hát, add át neki, hogy jobbulást! És azért ne igyátok magatokat holtrészegre! - intettem Christ, bár tudtam, hogy úgyis felesleges. Elköszöntünk egymástól. 
- Jófej ez a Christopher - bólogatott Missy.
- Az. Elképesztően jófej. 
- Gondolom, régóta ismeritek egymást.
- Már általánosban is legjobb barátok voltunk - mosolyogtam.
- És sosem érzett egyikőtök sem többet... a másik iránt? - kérdezte. Gondolom, ő és Ed járt a fejében.
- Nem, soha. Vagyis, eddig azt hittem, de nem vagyok biztos benne. Úgy tűnik, belémzúgott - motyogtam kétségbeesetten.
- Mit akarsz most csinálni? - kérdezte, mint valami pszichoterapeuta.
- Gondolom, semmit. Úgy teszek, mintha minden a régi lenne. Egyszer majd elfelejti - vontam meg a vállam. Tudtam, hogy kegyetlenül hangzik, de nem tehettem mást. Missy-vel átbeszéltük az egész éjszakát, és meglepően hamar eljött a hétfő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése